Haberler

Haberler

İl Milli Eğitim Müdürümüz Doc. Dr. Murat Mücahit YENTUR Okulumuzu Ziyaret Etti.

İl Milli Eğtim Müdürümüz Sayın Doc. Dr. Murat Mücahit YENTUR ile İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve Şube Müdürlerimiz okulumuza  ziyarette bulundular. Bu yıl bahçemize yaptırdığımız geleneksel çocuk oyunları şablonları ve etkinliklerde yer verdiğimiz geleneksel çocuk oyunları projemizden  ötürü öğrencilerimize  ve öğretmenlerimize tebriklerini sunan  müdürlerimiz, Yağ Satarım Bal Satarım oyununa eşlik ettiler. Okulumuzda yapılan çalışmalardan dolayı memnuniyetini dile getiren müdürlerimize ziyaretlerinden dolayı teşekkür ederiz.  

Devamı

''2023 - 2024 Eğitim - Öğretim Yılı Okul Öncesi Kayıtları Hakkında''

ANAOKULU ÖĞRENCİ KAYITLARI HAKKINDA        Anaokulu öğrenci kayıtları adres kayıt bölgemizdeki öğrenciler için 20 TEMMUZ 2023 tarihinde başlayacaktır.            Kayıtlar hafta içi 11:00 – 15:00 saatleri arasında yapılacaktır.            Anaokulu için 01/10/2017 – 31/12/2018 arası doğumlular alınacak olup yer kalması halinde öncelikle 01/01/2019-31/05/2019 arası doğumlu öğrenciler de alınabilecektir.           Kayıtlar için 20 Temmuz 2023 tarihinden itibaren okul idaresine başvurabilirsiniz.

Devamı

''OKUL ÖNCESİNDE HAFTADA 5 GÜN "ÜCRETSİZ YEMEK" UYGULAMASI 6 ŞUBAT'TA BAŞLIYOR''

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2022-2023 eğitim öğretim döneminin ikinci yarı yılının başlayacağı 6 Şubat tarihi itibarıyla 5 milyon öğrenci için kademeli olarak hayata geçirecekleri ücretsiz yemek uygulamasına ilişkin hazırlıkları tamamladıklarını bildirdi.

Devamı

Harezmi Eğitim Modeli Nedir?

Harezmi Eğitim Modeli Nedir? Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.   Harezmi Eğitimi İçeriği Birçok akademisyen ve okul öğretmenlerinin bir araya gelerek oluşturdukları bu sistemde öğrenciler ilk olarak bilgisayarda kodlama yapmayı öğreniyor. Öğrendikleri kodlama sayesinde bilgisayardan hayal güçlerine göre istedikleri üretimi yapabiliyorlar. Üstelik bu eğitimler sırasında danışabilecekleri, bilgi alabilecekleri tüm branşların öğretmenleri bir arada bir sınıfta oluyor. Böylelikle öğrenci üretmek istediği projede ihtiyacı olan tüm bilgiye öğretmenlerinden edinebiliyor. Bu durum sayesinde hem öğrencilerin hayal gücü genişliyor, hem keşfediyor, hem öğreniyor, hem de başarabilmenin verdiği özgü en ile kendini daha çok geliştirebilir. Öğrencilerden alınan geri dönüşler bakıldığında öğrencilerin ürettiği için kendilerine olan güvenlerinin artmasıyla diğer derslerinde de daha fazla başarı elde edebildikleri gözlemlendi.   Öğrenci Merkezli Eğitim Bu eğitim ile STEM yaklaşımı benimsenmiş oldu. STEM yaklaşımı ismini Fen (Science), Teknoloji (Thecnology), mühendislik (Engineering), matematik (Mathrmatics) branşlarının baş harflerinden alıyor. Her branştan toplanarak gerekli bilgi elde etmek hedefleniyor. Öğrencilerin hangi branşa ve hangi bilgiye ihtiyaç duyduğunda kendileri karar vermeleri gerekiyor. Böylelikle öğrenci kendisi projesini geliştiriyor ve bilgiye kendisi ulaşmak istiyor. Bu eğitim kapsamında bir pilot okulda geliştirilen bir projede öğrenciler çevre kirliliğinden dolayı dünyanın yok olduğunu ve alternatif bir gezegen üretilmesi gerektiğini düşünerek kodlama ile kendilerince bir gezegen ürettiler. Bu gezegene de Latince bir isim verdiler. Bu gezegende ihtiyaç duyulacak olan ulaşım, iletişim, beslenme, barınma gibi problemlere de çözümler getirdiler. Bu gezegende akıllı bir ulaşım sistemi kurdular. Bu şekilde öğrenciler geliştirmeyi ve üretmeyi öğreniyor, üstelik ürettikçe mutlu oluyorlar.

Devamı